Türk eğitim sisteminde dijital dönüşümü desteklemek, öğretim yöntemlerini çağın gerekliliklerine uyarlamak ve beceri temelli öğrenmeyi güçlendirmek amacıyla yürütülen Yenilikçi Sınıf proje çalışmaları kapsamında 81 ilde ortaokul ve lise kademelerinde 526 yenilikçi sınıf kurulmuştur. Sınıfların kurulmasıyla birlikte kapasite geliştirme süreci de başlatılmıştır. Yenilikçi Sınıflar kapasite geliştirme süreci, birbirini tamamlayan birçok aşamayı içerisinde barındırmaktadır. Bu sürecin temel bileşenlerinden biri Yenilikçi Öğrenme Alanlarında Aktif Öğrenme Eğitimi'nin mahallî düzeyde yürütülmesidir. 2024-2025 eğitim öğretim yılında tüm illerde yaklaşık 500 eğitmen tarafından verilen eğitimlerden elde edilen veriler, Genel Müdürlüğümüz tarafından raporlaştırılmıştır.
"Sınıflar Değişiyor, Eğitim Dönüşüyor" sloganıyla hazırlanan raporda 81 ilde 12 bini aşkın öğretmenin katılımıyla tamamlanan mahallî eğitimlerin illere, branşlara ve okul türlerine göre dağılımları sunulmuştur. Kapasite geliştirme süreci, "Yenilikçi Sınıflarda Dijital Teknolojiler" mahallî eğitimleri ve ÖBA üzerinden tüm öğretmenlerin erişimine sunulan yenilikçi sınıflarda aktif öğrenme, 3 boyutlu tasarım ve MEB-KİT robotik kodlama ile ilgili kursların alınmasıyla devam edecektir.
Rapora ulaşmak için buraya tıklayınız.
Eğitim Teknolojileri Bülteni'ne abone olmak için buraya tıklayınız.








