Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

YEĞİTEK Genel Müdürü TIRNAKÇI, yenilenen müfredatın tanıtımı için Sivas’ta öğretmenlerle bir araya geldi

YEĞİTEK Genel Müdürü TIRNAKÇI, yenilenen müfredatın tanıtımı için Sivas’ta öğretmenlerle bir araya geldi

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI; “Müfredat bir çerçevedir. Bakanlık olarak şunun farkındayız; biz ne verirsek verelim asıl olan öğretmenimiz, öğretmenimizin zihni, kalbi ve hayata bakış açısı. Aslında müfredatın özeti de bu” dedi.

Sivas Halk Eğitim Merkezi Konferans Salonunda 5 Eylül’de gerçekleştirilen toplantıda Millî Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı yeni müfredat Sivas’taki merkez okul müdürleri ve formatör öğretmenlere anlatıldı. İki oturum şeklinde gerçekleştirilen müfredat bilgilendirme seminerinin ilk oturumunda Sivas Millî Eğitim Müdürü Mustafa ALTINSOY, merkez okul müdürlerine yeni müfredatta gerçekleştirilen değişiklikleri anlatırken, ikinci oturumda MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, okullarda öğretmenlere yeni müfredatı anlatacak olan formatör öğretmenlerle bir araya geldi.

Sivas Millî Eğitim Müdürü ALTINSOY: “Müfredat ile değerlerimiz arasında bağ oluşturuldu”

Toplantının ilk oturumunda merkez ve merkeze bağlı köylerde bulunan okulların müdürlerine hitap eden Sivas Milli Eğitim Müdürü ALTINSOY, müfredatta yer alan yenilikler hakkında bilgi vererek şunları söyledi: “Müfredatlar fazlalıkları sadeleştirme, yoğunlukları ise seyreltme suretiyle hafifletildi. ‘Özün tam olarak kazandırılması hedeflendi. Temel değer, bilgi, beceri, yeterlilik, yetkinlik, tutum ve davranışlar birbirleriyle uyumlu bir bütünlüğe kavuşturuldu.  Ayrı ayrı olmaktan ziyade ahenkli bir bütünlüğe ulaşmak hedeflendi. Değerlerimize uygun olmayan unsurlar ayıklandı, müfredatlar ile değerlerimiz arasında bağ oluşturuldu. Güncel, yeni ve canlı evsaf dokusu belirlendi. Çocuklarımıza kazandırılacak bu niteliklere uygun içerikler istikametinde bir güncelleme hedeflendi. İlkokul ve ortaokul müfredatlarından 17’si güncellenerek değiştirildi. İmam Hatip Ortaokulu ve lisesi müfredatından 10 ayrı dersin programı güncellenerek değiştirildi. Lise müfredatlarından toplam 24 dersin programı güncellenerek değiştirildi. Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi bağlamında 9 yeterlilik ve beceri ile 10 kök değer ve bunların alt/ilişkili değerleri bütün programlara yedirilmek suretiyle zımni müfredat oluşturuldu.”

ALTINSOY, daha sonra derslerden örneklerle yeni müfredatta öne çıkan yenilikleri okul müdürleri ile paylaştı.

TIRNAKÇI: “Müfredat bir çerçevedir. Aslolan öğretmenin öğrencilerine öğrettikleridir”

Müfredat bilgilendirme seminerinin ikinci oturumunda ise MEB YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, okullarda öğretmenlere müfredatta yer alan değişiklikleri anlatacak formatör öğretmenlerle bir araya geldi. TIRNAKÇI, seminerde müfredatta yer alan yenilikler hakkında bilgi verdi.

Yeni müfredatla, çocukların pratik hayattan kopuk bir hayatın içinde yetiştirilmesinin amaçlandığını belirten TIRNAKÇI,  bu kapsamda İstanbul’da pilot uygulama gerçekleştirdiklerini, farklı gruplardan oluşan öğrencilere, ‘Kıyamet koptu, her şey yok oldu ama siz ölmediniz. Enerji kaynaklarınız yok, ama siz yaşamak zorundasınız, bir çözüm üretin.’ diyerek, çalışma yapmalarını istediklerini söyledi. Bunun için öğrencilere küçük kodlama araçlarını nasıl kullanacaklarını öğrettiklerini belirten TIRNAKÇI, öğrencilerin imkânsızlıklar içerisinde gerçekleştirdikleri çalışmalara değindi. TIRNAKÇI; “Öğrencinin birisi borular içerisine toprak doldurdu, sonra ona bir ışık düzeni kurdu. Sonra suyu arıtmak için bir düzenek kurdular. Günün belirli saatlerinde kodlama sistemine verdiğimiz talimatlarla suyu arıttılar, toprağa verdiler, ışığı belirli saatlerde vererek kapalı bir ortamda bitki yetiştirdiler. İşte bu çalışma ile biz, zor şartlarda nasıl hayatta kalınacağını ve bunu hayatın bir parçası olarak onlara öğretmeye çalışıyoruz. Sizden de benzer farklı uygulamalar bekliyoruz. Bunlar zaten müfredatta var. Biliyorsunuz müfredat bir çerçevedir. Asıl olan öğretmenin öğrencilerine öğrettiği şeylerdir. Çünkü insan insanın gölgesinde yetişiyor. Ben ilkokul öğretmenime, lisedeki matematik öğretmenime, üniversitedeki öğretmenime benziyorum. Ben anneme, babama benziyorum ve ben oluyorum. Çünkü hepsinden bir şeyler alıyorum ve ortaya ben çıkıyor. Onun için bakanlık olarak şunun farkındayız; biz ne verirsek verelim asıl olan öğretmenimiz. Öğretmenimizin zihni, kalbi ve hayata bakış açısı. Aslında müfredatın özeti de bu.” ifadelerini kullandı.

TIRNAKÇI daha sonra müfredatta yer alan yenilikler hakkında detaylı bilgiler vererek, formatör öğretmenlerin yeni müfredatın tüm detaylarını anlayarak okullarda öğretmenlere eksiksiz bir şekilde anlatmalarını istedi.

 

05-09-201705-09-201705-09-201705-09-201705-09-2017

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 9400

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.