944
14:51
25.07.2024

Sınıf öğretmenliği, ilköğretim matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, Türkçe ve İngilizce alanlarında öğretim programlarının kazanımlarına yönelik geliştirilen öğrenme senaryolarının sınıflarda uygulanabilir olması ve öğrenme sürecini etkin yürütmesinde öğretmene katkıda bulunması için uygulanabilirliği pilot çalışmalarla desteklendi. 

 

Pilot çalışma ile teknoloji odaklı yaklaşım hakkında görüşler alındı

 

Teknoloji odaklı öğrenme senaryoları projesi kapsamında geliştirilen öğrenme senaryolarının pilot çalışması, gerçek sınıf ortamlarında öğrencilerin katılım ve anlayışlarının etkisinin değerlendirilmesi, sınıflarda uygulanabilirliğinin test edilmesi ve öğretmenlerin bu süreç ve teknoloji odaklı yaklaşım hakkındaki görüşlerinin toplanmasını amaçlıyor.

 

Pilot çalışma; Ankara, Kahramanmaraş, Konya, Trabzon ve Van illerindeki belirli okullarda gerçekleştirildi. Bu illerde toplam 12 okulda, 6 farklı branştan 16 öğretmen tarafından TOÖS uygulandı. Süreç boyunca YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Dijital Beceriler Daire Başkanlığından millî eğitim uzmanları ve uzman öğretmenler tarafından öğretmen ve öğrencilere rehberlik edildi. Veri toplama araçları kullanılarak ders gözlemleri ile gözlem öncesi ve sonrasındaki mülakatlardan gerekli veriler alındı. 

 

Senaryolar, öğrenci katılımı ve anlayışını artırdı

 

Öğretmenler, senaryoların uygulanabilirliğini ve teknoloji kullanımının öğrenme süreçlerine katkılarını değerlendirdi. Veri analizi sonuçlarına göre öğretmenler, öğrenme senaryolarının genel olarak öğrencilerin öğrenme düzeylerini olumlu yönde etkilediğini ve sınıf ortamında uygulanabilir olduğunu vurguladı. Öğretmenler, senaryoların teknolojiyi kullanmada faydalı olduğunu belirtti. İlköğretim matematik, sınıf öğretmenliği, İngilizce, Türkçe, fen bilimleri ve sosyal bilgiler branşlarında yapılan uygulamalar; senaryoların öğrenci katılımı ve anlayışı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koydu. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ve senaryo uygulamaları, eğitim teknolojilerine ve senaryoların entegrasyonuna olumlu yaklaşımlar olduğunu gösterdi.

 

Eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili gerçekleştirilen bu pilot çalışma, teknolojinin eğitimdeki rolünün ve etkisinin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunarak gelecekteki eğitim teknolojisi projeleri için önemli bir referans oluşturacak.

 

 

* Eğitim Teknolojileri Bültenine abone olmak için tıklayınız.  

Yayın Tarihi: 25.07.2024