ÖĞRETMENLER
319
20:50
24.10.2025

Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi'nde (ETKİM) düzenlenen etkinlikte, Türkiye'nin farklı bölgelerinden öğretmenler, dijital dönüşüm etrafında bir araya geldi. Gün boyu gerçekleşen konuşmalar, paneller ve lider öğretmen sunumlarıyla katılımcılar, dijital becerilerin öğrenme süreçlerine nasıl daha etkin, kapsayıcı ve erişilebilir biçimde entegre edilebileceğini deneyimledi.

Ankara ilinde görev yapan farklı branşlardan 80 öğretmen ve Code Week lider öğretmenlerinin katıldığı programda; kodlama, yaratıcılık, dijital beceriler ve yenilikçi eğitim metodolojileri üzerine oturumlar düzenlendi. Bilgi aktarımının ötesinde öğretmenler arasında güçlü bir dayanışma ortamı yaratmayı amaçlayan etkinlik, eğitimde dijital dönüşüm ve yenilikçi öğrenme yaklaşımlarını odağına alarak öğretmenin rolünü güçlendirdi.

Eğitimde dijital beceriler odağında bir buluşma

Öğretmenlerin dijital becerilerin kapsayıcı ve erişilebilir yönlerini deneyimlediği program, YEĞİTEK Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice Eral ve Genç Başarı Eğitim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Bayam'ın açılış konuşmalarıyla başladı.

Dijital becerilerin gelişiminin bireylerin geleceğe hazırlanmasında temel bir unsur olduğunu vurgulayan Eral, şunları kaydetti:

"Avrupa Kodlama Haftası, öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin dijital becerilerini geliştirmeleri, üretken bireyler olarak dijital dünyanın aktif bir parçası hâline gelmeleri açısından büyük önem taşıyor. Kodlama etkinlikleri sadece teknik bir öğrenme süreci değil, aynı zamanda problem çözme, yaratıcı düşünme ve iş birliği kültürünü güçlendiren bir öğrenme ortamı sunuyor. Bu yılki etkinliklerimiz Millî Eğitim Bakanlığının 2025 yılı teması olan "Yeşil Vatan" anlayışı çerçevesinde gerçekleştirildi. CodeWeek etkinliklerinde dijital becerilerin geliştirilmesini çevre bilinciyle birleştirdik.

Bayam ise dijital becerilerin yalnızca teknolojiyle değil, aynı zamanda öğrenme kültürüyle yakından ilişkili olduğuna dikkat çekerek "Code Week, öğretmenlerin birbirinden öğrenme gücünü ortaya koyan, yenilikçi eğitim anlayışını destekleyen bir hareket. Ankara buluşmamızda öğretmenlerimizin yaratıcılığını, dayanışmasını ve değişime olan açıklığını bir kez daha gördük. Bu sinerji, dijital çağın eğitimine yön verecek en güçlü kaynağımız." ifadelerini kullandı.

Öğretmenler arasında ilham veren bir paylaşım ortamı

Programın devamında, EU Code Week Türkiye Elçisi Merve Önal, "Birlikte Öğrenmenin Gücü: Dünden Bugüne Code Week" başlıklı sunumunda, Code Week'in Türkiye'deki gelişimini aktardı. Genç Başarı Eğitim Vakfı Genel Müdürü Dr. Fulya Koyuncu, Code4Europe Konsorsiyumun'un yapı, iş birliği ve stratejik planlama süreçlerine değinirken EU Code Week Türkiye Elçisi Merve Önal Türkiye'nin Code Week sürecindeki ilerleyişini, öğretmenlerin katkılarını ve öğretmen topluluklarının bu süreçteki belirleyici rolünü paylaştı.

Program kapsamında gerçekleşen "Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Öğretmen Ağlarından Yansımalar" panelinde; eTwinning, Scientix, Yenilikçi Sınıflar ve D3 proje koordinatörleri bir araya gelerek farklı ağların öğrenme süreçlerine katkılarını ele aldı.

"Lider Öğretmen Gözünden: Problem, Çözüm, İlham" oturumunda farklı bölgelerden gelen öğretmenlerin yenilikçi uygulamaları paylaşılarak deneyim ve vizyonun buluştuğu güçlü bir etkileşim ortamı sağlandı.

Öğleden sonraki oturumlarda ise farklı bölgelerden gelen lider öğretmenler, katılımcılar ile kendi ilham verici deneyimlerini paylaştı.

Etkinlik süresince, dijital becerilere dair kapsamlı bilgi edinen katılımcılar, güçlü bir öğretmen ağı oluşturmanın da önemini deneyimledi. Genç Başarı Eğitim Vakfı ve Millî Eğitim Bakanlığı öncülüğünde hayata geçirilen buluşma, eğitimde dijital dönüşümü hızlandırma ve öğretmenler arasında iş birliğini artırma vizyonuyla atılmış önemli bir adım oldu.

Bir gün süren etkinlik; öğretmenlerin dijital dönüşüm sürecinde liderliğini güçlendirme, öğrencilerin geleceğin becerileriyle donatılmasını sağlama ve eğitimde yenilikçi bir vizyonu yaygınlaştırma hedefleriyle sona erdi.

24-10-202524-10-202524-10-2025

 

 

 

 

 

 

Eğitim Teknolojileri Bülteni'ne abone olmak için buraya tıklayınız.

Yayın Tarihi: 24.10.2025