Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

YEĞİTEK Genel Müdürlüğü "Bilişim ile Üretim Pilot Uygulaması Öğretmen Eğitimleri"nin 2.sini başlattı

Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Bilişim ile Üretim Pilot Uygulaması Öğretmen Eğitimleri'nin ikinci aşaması 16 Eylül 2019 tarihinde Ankara'da başladı.  
YEĞİTEK Genel Müdürlüğü

Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Bilişim ile Üretim Pilot Uygulaması Öğretmen Eğitimleri'nin ikinci aşaması 16 Eylül 2019 tarihinde Ankara'da başladı.

Eğitimin açılış konuşmasını YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı M. Hakan BÜCÜK yaptı. BÜCÜK konuşmasında Bilişimle Üretim çalışmalarının pilot uygulamasının ilk basamağının üç ilde gerçekleştirildiğini, ikinci pilot uygulamanın ise daha geniş bir alanda uygulanacağını anlattı. Yazılım teknolojileri üzerinden üretime katılabilmemiz için bilişimle üretimin önemini ele alan BÜCÜK, "Bu ülke tarih sahnesinde güçlü yerini almak istiyorsa yazılım teknolojileri konusunda dönüşümü takip etmelidir." dedi. Hem öğretmenin hem de öğrencinin dönüşümünü ele alan Hakan BÜCÜK, gerekli değişimler gerçekleştiğinde öğretmenliğin de öğrenciliğin de daha keyifli hale geleceğini anlattı.

 Daha sonra Prof. Dr. Selçuk ÖZDEMİR yaptığı konuşmada, değişen ve dönüşen eğitim anlayışlarını ele aldı. ÖZDEMİR, Bilişim Teknolojileri dersinin daha aktif hale getirmek için çalıştıklarını, Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin okulun merkezinde yer alacaklarını söyledi. "Eğitim, insanların dönemin araçlarını kullanarak kadim amaçları yerine getirebilme becerisini kazanmasıdır. Teknoloji tarih boyunca ihtiyaçlar hiyerarşinin tersi yönünde şekil almıştır. Dumanla iletişim kurandan telgrafı, radyoyu icat edene elektrikli arabayı üretenden yapay zekâ çalışanlarına kadar yenilik getiren her zihnin aynı networkle hareket ettiğini belirtti. İnsanların büyük bir yazar olmak amacıyla okuma yazma öğrenmemeleri gibi, yazılımı da bugünün temel ihtiyaçlarında kullanmak için öğrenmeleri gerekmektedir. Hangi mesleği yaparlarsa yapsınlar, teknolojinin bir sorun çözme becerisi olarak hayatlarında bulunması gerekiyor. Yazılım bilgisine sahip olmak onların korkmadan yeniliği hayata geçirebilme, girişimde bulunmaktan çekinmeme halini sağlayacaktır." dedi. ctrl+ z'nin, değiştirebilme gücünün önemine değinen ÖZDEMİR; silip yeniden yapabilme imkânının tecrübenin gücünü artırdığına değindi. Ayrıca müfredatın bileşenlerinin; teknoloji tarihi, girişimcilik, bilişimle üretim, teknoloji ve toplum olduğunu belirtti.

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Eren CEYLAN, konuşmasında bilişimle nasıl bireyler yetiştirilmeye çalışıldığını ve bu alanda ölçme ve değerlendirmenin nasıl gerçekleştirileceğini anlattı.

Makinelerin her şeyi ele alacak kaygısından, yeni mesleki alanlardan ve değişen meslek tanımlarından bahseden CEYLAN, yapay zekânın açtığı alanların bazılarını şöyle sıraladı:  Farklı dillerden çeviri yapmak, etkili bir makale yazmak, kamyon sürmek (insansız araç), çok satan kitap yazmak, ameliyat yapmak. Ayrıca önümüzdeki 45 yıl içinde şimdiki işlerin % 50'sinin kaybolacağını anlattı. "İşsizlik mi daha fazla iş mi?" ikilemi üzerinde duran CEYLAN, çiftçinin traktör işçisine dönüştüğünden bahisle iki kanatlı insan modelinin oluştuğunu ifade etti, birinci kanatın bilişsel akademik becerileri diğer kanatın ise sosyal ve duygusal becerileri içerdiğini

YEĞİTEK Genel Müdürlüğü çalışanlarından ve proje koordinatörlerinden Dr. Hülya BAL, tamamlanmış olan ilk pilot uygulamamın raporu hakkında bilgiler verdi. Bilişim Teknolojileri dersindeki öğrenme hedeflerinin akademik alt yapı ile yola çıkıldığını ve Haziran ayında raporun tamamlandığını ifade etti.  Ayrıca katılımcı öğretmenlere bu eğitimde beklenenlerin neler olduğunu anlatan BAL, Bilişimle Üretim Portali hakkında bilgiler vererek süreci yönlendirme ve değerlendirme konusunda kendilerinin çok önemli olduğunu belirtti. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin yeniden tasarlanmasında, alanda neye ihtiyaç duyulduğunu tespit edilmesinin önemine değinen BAL, sistemin gelişmesine destek olmak için pilot okullardan gelmiş olan katılımcı öğretmenlerin üzerine düşen görevleri anlatırken bu pilot uygulama sırasında yalnız kalmayacaklarını, tüm paydaşların her zaman ulaşılabilir ve danışılabilir olacağını dile getirdi. Kullanılacak ölçme değerlendirme sistemi hakkında katılımcıları bilgilendiren BAL, İnternet toplantıları ile periyodik olarak iletişim kurulacağını belirtti. Büyük bir ekip olduklarını, beraber sistemi geliştiklerini belirterek katılımcılara teşekkür etti.

16-09-201916-09-201916-09-201916-09-201916-09-201916-09-201916-09-201916-09-2019

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 9400

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.