Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

“STEM’le yetişen çocuklar bugünkü imkânları daha ileriye götürecek ufka sahip olacaklar”

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, Bahçeşehir Okulları tarafından 8 Nisan 2017’de Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Yerleşkesinde düzenlenen STEM DAY etkinliğinde Millî Eğitim Bakanlığının STEM ve kodlama eğitimi ile ilgili faaliyetlerini anlattı.
“STEM’le yetişen çocuklar bugünkü imkânları daha ileriye götürecek ufka sahip olacaklar”

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, Bahçeşehir Okulları tarafından 8 Nisan 2017’de Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Yerleşkesinde düzenlenen STEM DAY etkinliğinde Millî Eğitim Bakanlığının STEM ve kodlama eğitimi ile ilgili faaliyetlerini anlattı.

Dünyanın yeni eğitim dilini anlamak ve hayallerini üretebilen bir neslin eğitim modeli STEM’İ anlatmak için düzenlenen etkinliğin açılış konuşmasını BAUEK Başkanı Enver YÜCEL yaptı.  Etkinliğe YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI,  YEĞİTEK Scientix Temsilcisi Dr. Hülya BAL, European Schoolnet (Scientix) Proje Müdürü Maite DEBRY, BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin KARADENİZ, BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer ÇORLU, STEM Lider Öğretmeni Müge GÜNEŞER katıldı.

YEĞİTEK Genel Müdürlüğü olarak Ekim 2016’da STEM raporunu yayımladıklarını söyleyen YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, konuşmasında şunları kaydetti: “STEM’le ilgili yapılan çalışmaları takip ediyor ve destekliyoruz. Biliyorsunuz müfredatımız değişiyor. Sayın Bakanımız İsmet YILMAZ ve Talim Terbiye Kurulunun talimatlarıyla bu değişimi halka açtık.  270 binin üzerinde görüş aldık. Bu, vatandaşımızın yönetime katılmış olması ve eğitime gösterdiği duyarlılığın bir göstergesi olması bakımından bizim için son derece anlamlıydı. Sonuçta doğruyu güzeli hep birlikte bulacağız. Bizim buradaki rolümüz kodlamayı müfredata eklemek oldu. Bu anlamda bize ilham ve destek olan herkese huzurlarınızda teşekkür ediyorum. Bu yıl vereceğimiz tabletler, müfredattaki bu değişikliğe uygun olarak kodlama eğitimine göre dizayn edilmiş tabletler olacak. Teoriyi pratikle buluşturarak öğrencilerimizin daha iyi öğrenmelerini sağlamayı amaçlıyoruz. Bizim çocukluğumuzda kendi emeğimizle doğal materyallerle yaptığımız oyuncaklar vardı. Bu oyuncakları tasarlarken içinde ilk önce hayallerimiz daha sonra matematik ve mühendislik yer alıyordu. Kısaca STEM içinde anlattığımız birçok şey bizim bir imkânsızlığı aşıp kendi oyuncaklarımızı tasarlarken ve üretirken verdiğimiz uğraşın içinde vardı. Bugün bu tecrübeleri çocuklarımıza teknolojinin imkânları ile sağlamak zorundayız.”

 

“Çocukların STEM’le hayatı doğru algılamasını ve gelecek kurgusunu doğru yapmasını istiyoruz”

Ayrıca STEM’le, çocuğun hayatı doğru algılamasını ve gelecek kurgusunu doğru yapmasını istediklerini belirten TIRNAKÇI, bu perspektifte yetişen çocukların geleceği tasarlayacak, bugünkü imkânları daha ileriye götürecek ufka sahip olacaklarına inandığını, hedeflerinin bu olduğunu ve bunun için çalıştıklarını söyledi. Ayrıca okuduğu şiirlerle, sanatla STEM arasındaki ilgiyi işaret ederek vermek istediklerinin insan olmak ve insan kalabilmek olduğunu belirtti.

TIRNAKÇI; ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin sunduğu STEM projelerini inceledi. Stantları tek tek gezerek öğrencilerle görüştü. Öğrenciler bu ziyaretten duydukları memnuniyeti dile getirdi.

 

10-04-201710-04-201710-04-2017

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 94 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.