Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

MEB “Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi”nin dördüncüsü yayımlandı

Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde 2018 yılında başlatılan “Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi”nin dördüncüsü olan “Millî Eğitim Bakanlığı Kurumlarının 2018 Yılında TÜBİTAK Bilim ve Toplum Destek Programlarına Katılımı” başlıklı rapor 7 Şubat 2019’da MEB web sayfasında yayımlandı.
MEB “Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi”nin dördüncüsü yayımlandı

Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde 2018 yılında başlatılan “Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi”nin dördüncüsü olan “Millî Eğitim Bakanlığı Kurumlarının 2018 Yılında TÜBİTAK Bilim ve Toplum Destek Programlarına Katılımı” başlıklı rapor 7 Şubat 2019’da MEB web sayfasında yayımlandı.

Raporda TÜBİTAK tarafından sağlanan 4004, 4005, 4006 ve 4007 destek programlarına Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kurumların katılımını ve başvuruları detaylı olarak incelendi. TÜBİTAK tarafından yönetilen ve bilimsel farkındalığı artırarak eğitimde girişimcilik becerilerini geliştirmeyi amaçlayan destek programlarına katılımın teşvik edilmesi için çalışmalar sürdürülüyor.

Raporun “Takdim”inde Millî Eğitim Bakanı Ziya SELÇUK görüşlerini şöyle ifade etti: “2023 Eğitim Vizyonumuz doğrultusunda, bilimsel etkinliklerle öğrencilerimizin bilimsel okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi, okullarımızın bu etkinlikleri gerçekleştirmek üzere projeler hazırlamasını ve bu projeleri hayata geçirmelerini sağlayacak imkânları etkin kullanmalarını istiyoruz. Yayımlanan bu raporla, Bakanlık bünyesindeki kurumlarımızın TÜBİTAK tarafından sağlanan bilimsel ve toplumsal destek programlarına yönelik girişimlerini detaylı olarak incelemeyi ve okullarımızın girişimlerini görünür kılmayı amaçlıyoruz. Tüm kurumlarımızı bu konuda desteklemeyi sürdüreceğiz. Kurumlarımıza Bilim ve Toplum destek programları kapsamında vermiş oldukları destekler ve raporun hazırlanma sürecindeki katkılarından dolayı TÜBİTAK Başkanlığımıza teşekkür ediyorum. Bu raporun hazırlanmasında emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyor, raporun hayırlı olmasını diliyorum.”

Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisinin ilk değerlendirme raporu olarak Türkiye’de Meslekî ve Teknik Eğitimin Görünümünü yayımlanmıştı. Söz konusu raporda ülkemizde mesleki ve teknik eğitimin mevcut durumu, dünyadaki meslekî eğitimdeki yeni yaklaşımlar ve küresel eğilimler detaylı olarak ele alınmış ve 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde hedefler ve bu hedeflere ulaşmadaki yol haritasına yer verilmişti. İkinci değerlendirme raporu olarak Meslekî ve Teknik Ortaöğretimde Kurumsal Dış Değerlendirme Raporu yayımlandı. Söz konusu raporda da Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan kalite güvence sistemi bağlamında meslekî ve teknik ortaöğretimde kalite izleme ve değerlendirme birimleri tarafından gerçekleştirilen çalışmaların sonuçlarına yer verildi. Üçüncü değerlendirme raporunda ise 2018 Liselere Geçiş Sistemi: Merkezî Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı ele alındı. Raporda 2018 Merkezî Sınav sonuçlarına göre sınavla öğrenci alan okullara merkezî olarak yerleşen öğrencilerin sınav performansları ayrıntılı olarak incelendi.

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 94 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.