Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

Kalite ve Başarı Sempozyumunda 2023 Eğitim Vizyonu Tanıtıldı

Eğitim teknolojileri ve yenilik alanında yapılanları bir sunumla anlatan Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Anıl Yılmaz, eğitim sisteminde dijital içerikleri ana materyal haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
Kalite ve Başarı Sempozyumunda 2023 Eğitim Vizyonu Tanıtıldı

Bursa Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (BUSİAD) ile Türkiye Kalite Derneği (KalDer) Bursa Şubesince bu yıl 17´ncisi düzenlenen "Kalite ve Başarı Sempozyumu"nda "Yenilikçi Yaklaşımlar" konulu panelde konuşan Anıl Yılmaz, eğitimin zor bir alan olduğunu, tecrübeleri göz önüne alarak iyileştirmeler yapmaya çalıştıklarını söyledi.

Bakanlığın eğitim vizyonundaki stratejilerinin temelinin bir ekosistem yaklaşımı olduğunu belirten Yılmaz, şöyle devam etti:

"Bu sadece kamunun, sadece bakanlığın, sadece öğretmenlerin veya sadece özel sektörün gerçekleştirebileceği bir şey değil, bir ekosistem. Birlikte bunu yapmak ve aynı yaklaşımı dijital içeriklerle hayata geçirmek istiyoruz. Ekosistemin içinde eğitim fakülteleri de var, okullarımız da var, özel sektör de var, kamu da var, uluslararası paydaşlarımız da var. Bir ulusal eğitim arşivi oluşturma çabalarını başlattık. Tabii buradaki ana amacımız, şu anda yaşamakta olduğumuz teknolojik dönüşümü bir anlamda yakalamak çünkü artık dijital içerikler ana materyal haline geldi. Dijital olmayan kitaplar, diğer materyaller giderek hayatımızdan çıkıyor. Biz de eğitim sistemimizde dijital içerikleri ana materyal haline getirmeyi hedefledik. Buna yönelik olarak da kendimize bir hedef tarih belirledik, önümüzdeki dönemin başlaması itibarıyla yani eylül ayına hedefliyoruz bunu. Yeni dijital içerik platformumuzu hizmete açacağız. Bunun en önemli özelliği kişiselleştirilmiş bir platform olması. Hem öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz hem de velilerimiz kendilerine hitap eden içeriklerle çok fazla emek sarf etmeden buluşacaklar."

Yılmaz, eğitimle ilgili her türlü dijital içeriğin yeni platformda sunulacağı bilgisini verdi.

Yılmaz, eğitimde teknoloji kullanımında yoğunlaştıkları bir diğer alanın yabancı dil eğitimi olduğunu dile getirdi. Yabancı dil eğitimiyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Yılmaz, şunları kaydetti: "Biz gerçekten öz eleştirimizi yaptığımızda 12 yıllık bir eğitim süreci boyunca öğrencilerimize, gençlerimize yabancı dili öğretemediğimizi rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu yeterince bunun müfredatta yer almamasından kaynaklanmıyor, metodolojilerden, yöntemlerden kaynaklanıyor. Burada yeni bir yaklaşıma gidiyoruz. Burada, dijital ve mobil kanalı ağırlıklı olarak kullanacağız, mobil uygulamalar, yeni içerikler, eğitim bilişim ağı üzerindeki içerik havuzunda uluslararası kaynakların ve dilin kullanımını, pratiğini, yaşanmasını gerçekleştirebilecek ortamları oluşturmaya çalışıyoruz."

Bunu geliştirmek için her türlü kaynaktan yararlandıklarını, uluslararası iş birlikleri üzerinde çalıştıklarını aktaran Yılmaz, "Örneğin BBC ile yabancı dil üzerine yeni içerikleri buraya ekliyoruz. Ana amacımız, bu dijital içerik sunumunun fırsat eşitliğine hizmet etmesi." değerlendirmesinde bulundu.

Dijital içeriklerin yer alacağı platformun erişilebilir olması için her şeyi gözden geçirdiklerine değinen Yılmaz, mobil olarak da ulaşılabilmesi için operatörlerle anlaşma imzaladıklarını belirtti.

Ayrıca yürütülen diğer yenilikçi uygulamalardan olan; Ankara, İstanbul ve Siirt’te pilot olarak başlatılan tasarım ve bilişimle üretim projesi, eTwinning programı, “Geleceğin Sınıfları”nın tasarımı, MOOC (Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurs) tabanlı eğitimler, STEM ve kodlama eğitimleri standartları belirleme projesi hakkında bilgi verdi.

Teknolojiyi kullanma yetkinliğinin artırılması konusuna daha fazla odaklandıklarını anlatan Yılmaz, "Bilgisayarsız ortamda algoritmik düşünme öğretimine önem veriyoruz. Bunlara yönelik programlar, öğretmen eğitimleri hızlı bir şekilde devam ediyor. Kodlama yetkinliği önemli ama yeterli değil. Geleceğimizin okuma yazması aslında kodlama. Bugün sadece okuma yazmayı bilen bir insan ne kadar katma değer üretebiliyorsa, gelecekte de kodlamayı bilenler belki ancak o kadar katma değer üretebilecek. Ancak kodlama becerisini tasarımla, üretimle ve hayata dair problemlerin çözümüyle buluşturabilenler avantaja sahip olacaklar." diye konuştu.

15-04-201915-04-201915-04-2019

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 9400

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.