Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü

Fatih Projesi’ne, Avrupa Konseyi’nden yoğun ilgi

Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dinçer Ateş ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Ahmet Onur Ak, 14 Mart 2016 tarihinde Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi Kültür, Bilim, Eğitim ve Medya Komitesi’nin Paris’teki toplantısına katıldı.
Fatih Projesi’ne, Avrupa Konseyi’nden yoğun ilgi

Toplantıda projenin felsefesi, uygulama süreçleri, eğitime katkıları ve gelinen nokta tanıtıldı. Komite üyeleri projenin ayrıntılarına yoğun ilgi gösterdi. Komiteye Fatih Projesi’yle ilgili sunum yapan Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dinçer Ateş, bu toplantıyla birlikte projenin tanıtımıyla ilgili uluslararası alanda verilen üçüncü davete katıldıklarını belirtti. Ateş, “Fatih Projesi’nin alandaki uygulaması büyüdükçe, yapılan işler dünya tarafından ilgiyle karşılanıyor. Avrupa Konseyi’nin projeyle ilgilenmesi ve projede oluşan know-how’ı taşımak istemesi nedeniyle buradayız” dedi.

Projeye gösterilen uluslararası ilginin projenin geldiği yeri göstermesi bakımından önemli olduğunu belirten Ateş, “Fatih Projesi geldiğimiz aşamada dünyadaki en büyük eğitim teknolojileri hamlesi. Dersliklerimizden 900 binine kablolu İnternet altyapısı çekildi. Dersliklerimizin yüzde 70’ine vpn İnternet erişimi sağlanacak aşamaya gelindi. 432 bin etkileşimli tahta dersliklerimize şu anda kurulmuş ve çalışır durumda” diye konuştu.

Projenin dünyada en çok değer gören tarafının içerik üretilen Eğitim Bilişim Ağı(EBA) olduğuna dikkati çeken Ateş, içerik olmadan benzer “IT” projelerinin pek fazla yol alamadığının daha önce görüldüğünü hatırlattı.

Türkiye’nin, içeriği de bir “IT” projesine dâhil ederek kullanan, kendi eğitim bilişim ağına sahip olan ilk ülke konumunda olduğunu belirten Ateş, “Fatih Projesi’nin dünyada bu anlamdaki en önemli know-how’ı temsil ettiğini” vurguladı.

Bütün dünyada öğretmenlerin eğitim teknolojilerine adapte edilmesinin en önemli sorun olduğunu söyleyen Ateş: “Bu sadece bizde değil, bütün dünyada en önemli sorun. Ancak bu anlamda Fatih Projesi’nin çok önemli bir mesafe aldığını söylemek mümkün. Şu ana kadar 410 bin öğretmenimiz, Fatih Projesi’nin kullanıcı eğitiminden geçti. Öğretmenlerimiz bu eğitimlerle buna hazır hale getirildiler” diye konuştu.

“Öğretmenler de içerik geliştirici olacak”

Fatih Projesi’nde öğretmenlerin eğitiminde yeni bir döneme girildiğini belirten Ateş, şöyle konuştu: “Ancak şimdi yeni bir aşamaya geçiyoruz. Öğretmenlerimizi 2016 yılı itibarıyla EBA’ya içerik geliştirici olarak hazırlayan bir eğitim verilmeye başlanacak.3 bin öğretmenimiz 2016’da bu eğitimden geçecek. Geçen yıl bin 250 öğretmenimizi aynı eğitimden geçirmiştik. Dolayısıyla bir içerik ekosistemi de öğretmenler üzerinden oluşturulmaya çalışılıyor.”

Ateş, öğretmenlere sadece kullanıcı olarak değil dersi ile ilgili içerik geliştirmeye yönelik eğitim verildiğinde daha ileri bir mesafe alındığını ve projenin daha da içselleştirilerek kullanıldığını vurguladı. Fatih Projesi’ne sağlanan geniş bant hızlı İnternet alt yapısı nedeniyle Türkiye’nin sahada lider bir ülke olduğunu anlatan Ateş, şöyle devam etti:

 

“Bu anlamdaki öncülüğümüzü sürdürmek istiyoruz. Ancak internet etkileşimli tahtaların da, öğrencilerimize dağıttığımız 1,5 milyona yakın tablet bilgisayarın da birer araç olduğunu, aslolanın eğitim içeriklerini öğrencilere ulaştırmak olduğunu ve başrolde öğretmenlerimizin olduğunu hiç unutmuyoruz.”

16-03-201616-03-201616-03-2016

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Emniyet Mahallesi, Milas Sokak, No.8 06560 Yenimahalle / ANKARA - 0 (312) 296 94 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.